sâmbătă, 7 decembrie 2013


Te folosești de comunicare nu numai cand vorbești cu oamenii față în față sau îi asculț, ci și atunci când trimiți un e-mail, scrii rapoarte sau citești documentele primite de la colegi și/sau șefi.
îți propunem urmatorul test pentru a vedea cât de eficient ești atunci când comunici. Alege raspunsul care ți se potrivește si notează punctele atribuite.


Deloc
 Rar
Uneori
Adesea
Foarte des 

1. Incerc sa prevad posibilele cauze ale neintelegerilor si le elimin din start. 
 1
 2
 3
 4
5

2.
 Cand scriu un raport, e-mail sau orice tip de document, ofer toate informatiile de context si detaliile necesare, ca sa ma asigur ca mesajul meu este inteles.
1
 2
 3
 4
 5

3
. Daca nu inteleg ceva, tind sa pastrez acest lucru pentru mine si sa ma lamuresc mai tarziu.
 1
 2
 3
 4
 5

4.
 Sunt uneori surprins sa aflu ca oamenii nu au inteles ce am spus.
 1
 2
 3
 4
 5

5.
 Tind sa spun ce gandesc, fara sa ma ingrijorez cu privire la felul in care ceilalti percep acest lucru. Consider ca voi fi in stare sa rezolv eventualele probleme cauzate de aceasta mai tarziu.
 1
 2
 3
 4
 5

6. 
Cand oamenii vorbesc cu mine, incerc sa vad perspectivele lor.
 1
 2
 3
 4
 5

7.
 Folosesc e-mail-ul ca sa comunic aspecte complexe. Este rapid si eficient.
 1
 2
 3
 4
 5

8.
 Cand termin de scris un raport, un memoriu sau un e-mail, il revad rapid pentru eventualele greseli si abia apoi il trimit.
 1
 2
 3
 4
 5

9.
 Cand vorbesc cu oamenii, sunt atent la limbajul corpurilor acestora.
 1
 2
 3
 4
 5

10
. Folosesc diagrame si grafice ca sa ma ajut in exprimarea ideilor.
 1
 2
 3
 4
 5

11. 
Inainte sa comunica, ma gandesc la ceea ce persoana are nevoie sa stie si cum pot exprima mai bine mesajul.
 1
 2
 3
 4
 5

12.
 Cand cineva vorbeste cu mine ma gandesc la ce urmeaza sa spun astfel incat sa fiu bine inteles.
 1
 2
 3
 4
 5

13.
 Inainte de a trimite un mesaj ma gandesc la cel mai bun mod de a-l comunica – personal, la telefon, prin e-mail etc.
 1
 2
 3
 4
 5

14
. Incerc sa ajut oamenii sa inteleaga conceptele din spatele discutiilor. Acest lucru reduce neintelegerile si imbunatateste comunicarea.
 1
 2
 3
 4
 5

15.
 Iau in considerare barierele culturale atunci cand imi planuiesc comunicarile.
 1
 2
 3
 4
 5


Interpretarea scorului

Scor 
Comentariu 
 56 – 75 puncte
Excelent! Intelegi rolul de comunicator, si atunci cand trimiti mesaje, si cand le primesti. Anticipezi problemele si alegi cele mai bune modalitati de a comunica. Oamenii te respecta pentru aptitudinea ta de a comunica foarte bine si iti apreciaza calitatile de ascultator.
 36 – 55 puncte
Esti un comunicator capabil, insa uneori intampini probleme de comunicare. Acorda-ti timp ca sa te gandesti cum sa abordezi comunicarea si concentreaza-te asupra cum sa primesti mesaje in mod eficient, la fel de mult ca si cum sa le trimiti. Acest lucru te va ajuta sa iti imbunatatesti abilitatile de comunicare.
 15 – 35 puncte
Trebuie sa mai lucrezi asupra aptitidinilor de comunicare. Nu te exprimi clar si, posibil, nu interpretezi corect mesajele primite. Vestea buna este ca, acordand putina atentie la comunicare, poti fi mult mai eficient la munca si sa te bucuri de relatiile colegiale.
1
2
3
4




Categories: ,

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu