marți, 10 decembrie 2013


                                                  
     Idealist vorbind jurnalistul, bloggerul și orice alt specimen înrudit trebuie să scrie că albul e alb și negrul e negru. Spunerea adevarului este unul dintre cele mai importante principii care ar trebui să ghideze orice individ care scrie undeva fie ca este o revistă, un ziar, un site, un blog sau un forum.

      PR-ul, pe de altă parte, trebuie să creeze o imagine, să ajute la vânzarea acesteia, să creeze și să mențină legături de afaceri. Adevărul nu are prioritate pentru PR, diplomația este mult mai importantă. PR-ul poate vorbi cu tine la telefon cu glas mieros și să te blesteme de mama focului cand închide.

                                                        PR-ul online
      PR-ul online este o parte componentă a relaţiilor publice, care urmăreşte să construiască relaţii cu publicurile ţintă, relevante prin intermediul şi folosirea instrumentelor comunicaţionale specifice Internetului şi, în consecinţă, a unor mijloace şi măsuri specifice.

     El reprezintă de fapt comunicarea de toate tipurile din online: forumurile, blogurile,  site-urile de socializare, grupurile de discuţii, e-mail-ul, chat-ul, pagina web.
                                                
                                           
                                               Experți internaționali in domeniul PR 

                                               Stephan Grüsehm, Director de comunicare la Volkswagen AG

     Despre relația dintre management și comunicare:”Comunicarea a devenit de mult un factor critic pentru succesul managementului. Din această perspectivă, includerea comunicării în deciziile strategice este astăzi imperios necesară. Nu este de mirare că acele companii, care au înţeles şi aprofundat de timpuriu acest principiu, se bucură astăzi de cel mai mare succes în domeniul lor de activitate. Dar această evoluţie aduce cu sine şi reversul medaliei: creşterea aşteptărilor faţă de funcţia de comunicare corporatistă. Gândirea strategică şi aptitudinile tactice devin imperative. Şi în plus, la fel ca în muzică, trebuie să nimereşti de fiecare dată nota corectă.”

                                               

                                               Thorsten Strauss, Director de Comunicare Bertelsmann AG

     Thorsten Strauss conduce din martie 2008 departamentul central de corporate communications la Bertelsmann AG şi este purtătorul de cuvânt al companiei. Jurnalistul şi-a început cariera la Bertelsmann în 1999 în divizia Arvato AG ca director adjunct în departamentul de presă şi relaţii publice.
     Despre departamentul de comunicare in viziunea lui Strauss:”Una dintre primele decizii luate ar fi crearea unui departament propriu pentru strategie şi controlling, care lucrează conceptual şi interdepartamental ca o structură de consultanţă internă. Pentru că astăzi poţi să comunici eficient şi bine, numai dacă ai o abordare strategică şi un plan de acţiune. Funcţiile clasice ca de exemplu comunicarea internă şi externă lucrează astăzi şi mai focusate pe competenţele lor cheie. Funcţiile ca de exemplu social media sau comunicarea internaţională sunt sarcini supraordonate, pentru care răspunderea este totalizată în echipă. Munca în echipă contează mai mult decât performanţele singulare.”


                                                               

                                                           James Grunig, profesor emerit la University of Maryland.
         
                                                   Cel mai important cercetator in PR al zilelor noastre.

        Sfaturi pentru o practicare eficientă a Relațiilor Publice:”Am perceput întotdeauna relaţiile publice ca pe o profesie unde pot aplica valori care sunt foarte importante pentru mine. Pentru a face acest lucru, trebuie să rezistăm tentaţiei de a fi doar simpli promotori pentru organizaţii. Relaţiile publice sunt o profesie care poate îmbunătăţi relaţiile sociale şi inter-statale. Dar cercetarea, cunoştinţele şi teoria sunt elemente critice. Trebuie să studiaţi şi să continuaţi să studiaţi corpusul principal de cunoştinţe în relaţii publice pentru a practica eficient această disciplină.”


                                                             
                                                            Experți români în domeniul PR-ului
                                                                                                                 

                                                 
                           
                         Corina Vasile,Director a Direcției de Relațtii Publice a Raiffeisen Bank

       A fost redactor şef la Ziarul Financiar între anii 2000 şi 2002. Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Uniuversităţii din  Bucureşti şi a programului de Executive MBA la IEDC Bled School of Management, Slovenia.

      Recomandari pentru potentialii practicanti de PR:”În comunicare cel mai important lucru este să ştii să asculţi. Dacă ai înţeles corect problema, ai şi jumatate din soluţie. Dacă înţelegi şi contextul, ai trei sferturi din rezolvare. Dacă ai la tine (în cap) trusa de instrumente, 90% e făcut. Restul e tehnologie. Disclaimer: nu trageţi cu tunul în muşte . Excepţie: dacă clientul doreşte morţiş să tragă cu tunul în muşte , atunci aşa să fie, dacă plăteşte factura. Dacă se poate în avans.


                                         Lavinia Toma, Head of Corporate Communications la Henkel Romania

         Are o experienţă de 10 ani în comunicare, marketing, CSR şi issues management, fiind responsabilă de comunicarea corporate şi de brand pentru mărcile din portofoliul Henkel, de relaţia cu mass media, de comunicarea internă, proiectele de responsabilitate socială ale companiei şi strategia de issues management.

         Reguli de bază pentru o relație reusită client-agentie:”Principalele coordonate ar fi deschidere, încredere şi respect reciproc. Trebuie ca ambele parţi să fie conştiente atât de aspectele bune, cât şi de cele mai puţin bune, pentru ca per total rezultatul colaborării să fie unul pozitiv.
Agenţia functionează pe bază de Brief, realizat de către client. Dacă clientul nu redactează cum trebuie Brief-ul, agenţia nu are cum să îi ofere ceea ce îşi doreşte.
De cele mai multe ori, agenţia reacţionează la mesajul clientului. Sigur, dacă există relaţii de parteneriat pe termen lung şi dacă parţile se cunosc bine, apare şi pro-activitatea.”


                                             Alina Damaschin si Eliza Rogalski, Rogalski Damaschin Public Relations

           Profiului ideal al angajatului practicant de PR:”Profilul este acelaşi dintotdeauna şi este reprezentat de fiecare om care lucrează acum în agenţie – oameni curioşi, ambiţioşi, creativi, loiali, care nu se mulţumesc cu prima soluţie, care îşi pun toată energia şi pasiunea în fiecare proiect până la „predarea raportului”. Şi deloc în ultimul rând, oameni veseli.”


                               
                                 Anca Oreviceanu, Director de comunicare al Grupului Renault Romania

           Principale reguli pentru o relație eficientă client-organizatie:”Clientul şi agenţia sunt responsabili împreună de crearea şi/sau punerea în practică (după caz) a strategiei de comunicare. Succesele, ca şi eşecurile, sunt ale tuturor, fără excepţie. Ca atare, regula principală este munca în echipă, bazată pe transparenţă, încredere, respect şi păstrarea simţului critic.”


           Recomandari pentru toti cei interesati sa urmeze o cariera in PR:”Aş vorbi mai degrabă despre comunicare decât despre PR. Comunicarea este astăzi un domeniu foarte vast, în care există probabil zeci de meserii diferite,  la fel de frumoase şi de provocatoare, care necesită abilităţi diferite. Cei care vor să lucreze în domeniu trebuie să încerce cât mai multe dintre acestea pentru a găsi ceea ce li se potriveşte.”

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu