miercuri, 18 decembrie 2013

O carieră în domeniul comunicării și al relațiilor publice îți poate aduce recompense foarte mari.
Foarte multe organizații și întreprinderi sunt conștiente de faptul că imaginea lor publică are o influență majoră asupra succesului lor în ansamblu.
Ca urmare, activitatea specialiștilor în relații publice este din ce în ce mai căutată, indiferent de situația economică actuală.


Sarcinile unui specialist în Relații Publice

Principala responsabilitate a unui specialist PR este aceea de a comunica cu publicul și mass-media în numele clientului, care poate fi o companie, o organizație non-profit sau o persoană.
Rezultatul acestei activități  constă într-o  imagine publică pozitivă și crearea de relații puternice cu mass-media, clienții, angajații, investitorii și alte grupuri de interese.
Specialistul PR este așteptat să participe la evenimente publice( de exemplu: conferințe de presă),să redacteze comunicate de presă, buletine informative și are responsabilitatea toate acțiunile care au influență asupra imaginii publice a clientului.
În multe cazuri, acest lucru necesită o mare flexibilitate în ceea ce privește locul de muncă cât și programul, mai ales în situații de criză. De exemplu, atunci când o știre negativă despre client ajunge în mass-media, specialistul PR este are datoria să răspundă prompt și eficient, în scopul menținerii unei bune reputații a clientului.
Un specialist in domeniu poate lucra atât pentru o firmă/departament de relații publice cât și pentru organizație non-profit. De asemenea aceștia pot avea propria afacere în calitate de consultanți sau specialiști independenți.
În general, pentru a activa în acest domeniu este necesară o diplomă de licență în Jurnalism și/sau Comunicare.
Dar mulți oameni care au creat o carieră în calitate de specialiști PR au finalizat, de asemenea, o educație formală și în alte domenii, inclusiv, publicitate, psihologie,sociologie,limbi străine etc.
Deși educația formală este foarte importantă, firmele și organizațiile sunt în căutarea de specialiști PR  cu abilități de comunicare excepționale, care nu sunt ușor de dobândit. În scopul reprezentării  clienților în cel mai bun mod, un specialist în PR trebuie să aibă importante abilități de comunicare verbală și scrisă, de asemenea să fie capabil să lucreze sub presiune.
Specialistul în relaţii publice capătă pe zi ce trece o importanţă mai mare în interiorul unei organizaţii. Putem spune despre activitatea de relaţii publice şi meseria de relaţionist , că ocupă din ce în ce mai mult teren în faţa multor alte activităţi sau meserii ce ţin de spaţiul public. Specialistul în relaţii publice a devenit un „bine necesar” organizaţiilor, care ştie să creeze şi să păstreze o imagine pozitivă a organizaţiei în faţa opiniei publice, este un bun comunicator, este expert în comunicate de presă, discursuri, prezentări, etc. şi ştie să păstreze relaţia cu mass-media, sau să gestioneze situaţiile de criză.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu