Despre Comunicare,
Relații Publice și organizații cu Irina Simulescu, studentă la master
Paradigme ale comunicării organizaționale, fostă PR al AIESEC Craiova
1.
Ce te-a determinat să alegi această facultate?
Deși
la liceu studiam în principal științele exacte, mi-am dat seama că sunt o
persoană mult prea sociabilă, comunicativă și creativă pentru a urma o carieră într-un
domeniu unde cifrele sunt esențiale. Așa că am hotărât să urmez o specializare
care să-mi permită să interacționez cu cât mai mulți oameni, iar secția de
Comunicare si Relații Publice mi-a părut atunci cea mai potrivită.
2.
Din ce surse ai aflat detalii despre secția de
Comunicare și RP?
Am
consultat site-ul Universității din Craiova. Acolo am putut găsi detalii despre
materiile studiate în fiecare semestru.
3.
Cum ai ajuns să faci voluntariat în domeniul
facultății tale?
Totul
a început in toamna anului 2010 când am devenit membru AIESEC. De atunci am început
sa activez în cadrul departamentului de Comunicare, considerând că acesta mi se
potrivește cel mai bine. Am fost implicată într-o serie de proiecte în care am
construit planul de promovare al acestora, am organizat evenimente și am creat
materiale de promovare pentru acestea. Totul a evoluat pana în punctul în care în
anul 2012 am fost aleasă purtătorul de cuvânt al organizației.
4.
Ce a trebuit să faci ca PR al organizației?
Am
fost responsabilă de păstrarea unei relații bune cu sistemul mass-media local și
de promovarea a peste 15 proiecte ale organizației. Mai precis, am creat
comunicate de presă, am oferit interviuri în cadrul mai multor emisiuni radio și
TV, am creat spoturi radio și am organizat conferințe de presă.
5.
Consideri ca informațiile acumulate pe parcursul celor
3 ani de facultate ți-au fost de folos în calitate de PR?
Bineînțeles,
în orice domeniu este nevoie de o bază teoretică puternică, însă cu siguranță experiența
ca PR a fost cea care m-a definit ca specialist in comunicare.
6.
Descrie o situație întâlnită ca PR, în care a fost
nevoie să-ți folosești abilitățile de comunicator pentru a depăși o situație
critică.
In
toamna anului 2012 am fost invitată la știrile TVR Craiova pentru a vorbi
despre târgul de joburi „Zilele Carierei”, evenimentul pe care AIESEC Craiova îl
desfășura în acel moment. Știrile erau in direct astfel ca răspunsurile mele trebuiau
sa fie prompte și la subiect. Situația dificilă a apărut atunci când
prezentatorul m-a întrebat de ce la acea ediție aveam un număr mai mic de
vizitatori fată de ediția precedentă. Acest lucru nu poate fi unul bun, întrucât
noi ne doream ca numărul acestora să fie, bineînțeles, mai mare. În acel moment
am încercat sa îmi pun în aplicare abilitățile de bun comunicator, răspunzând că
in acel an companiile implicate în eveniment vizau domenii specifice, astfel că
vizitatorii au făcut parte doar din sfera persoanelor interesate de acele
domenii, de aici si numărul lor mai scăzut.
7.
I-ai sfătui pe tinerii absolvenții de liceu să urmeze
această facultate?
Doar
pe cei care sunt cu adevărat atrași de acest domeniu, care sunt extraordinar de
sociabili si creativi, deschiși la ceea ce se întâmpla in jurul lor si care au
puterea de a-și exprima opiniile în fața altor persoane. Daca au aceste
caracteristici, cu siguranță locul lor este la această facultate.
8.
Cum iți evaluezi abilitatea de a fi un bun
comunicator?
Pe
lângă experiența de purtător de cuvânt, in AIESEC am avut ocazia de a face
parte din echipa locala de traineri, susținând sesiuni de pregătire atât pentru
membrii organizației, cat si pentru alți tineri (studenți sau membri ai altor
ONG-uri), astfel ca abilitatea mea de bun comunicator este una foarte dezvoltată.
9.
Crezi ca stagiile de practică desfășurate in cadrul organizației
in care lucrezi pot duce la o specializare individuala?
Faptul
ca organizația AIESEC este formată din mai multe departamente oferă studenților
libertatea de a alege ceea ce vor sa facă, fiind conștienți că acesta este un
mod de învătare non-formal, ce poate completa educația primită in facultate. De
aceea, cred ca aceasta reprezintă oportunitatea studenților de a dobândi abilitați
si competente care sa-i ajute sa fie specialiști in domeniul lor de studiu.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu